Открытый урок Абакаровой Бурлият Мугутдиновны
16.05.2019
4 класс
Используемое оборудование: компьютер, проектор, экран, дидактический материал
Используемые ЦОР: мультимедийные презентации,
видео.
Тип занятия: Обобщающее
повторение.
Тема урока: Food (Еда)
Цель урока:
Обобщить и систематизировать знания учащихся по теме
"Еда".
Задачи урока:
Образовательные: развитие навыков
говорения, аудирования, чтения, письма по теме
"Food"("Еда"); отработка произносительных навыков.
Развивающие: развитие
мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, критического
мышления, памяти, совершенствование внимания.
Воспитательные: создание условий
для формирования ясных представлений школьника о здоровом
питании; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.
Ход урока
1. Организационный момент.
Учитель:
Good morning, dear girls and boys!
– I am Glad to see you. How are you? Before we start doing something, I
want you to see a video with the poem. Английские детишки очень
любят стих про Барабека. Видео про Робина Бобина.
Робин Бобин Барабек
Скушал сорок человек,
И корову, и быка,
И кривого мясника.
И телегу, и дугу;
И метлу, и кочергу.
Скушал церковь, скушал дом,
И кузницу с кузнецом,
А потом и говорит:
«У меня живот болит»!
Ребята, а как вы
думаете, от чего разболелся живот у Робина? Итак, о чем мы будем сегодня
говорить с вами, какова тема сегодняшнего урока? Еда. Здоровое питание.
Ключевое слово у нас «Здоровье».
Today we’ll revise all our knowledge about Food.
2. Речевая разминка.
Now I will read you Russian rhymes and you must finish
them in English.
Вкуснотища! Very good!
Пищу называем FOOD!
Это вовсе не каприз сыр
мы называем CHEESE!
Для Шарика,
для друга припас я сахар SUGAR!
Всегда ты сладкий ждешь сюрприз конфеты
по–английски SWEET!
2) Now I want
you to answer my questions.:
- What is your
favourite food?
- My favourite
food is...(meat, sweets...)
- What do you
like to drink?
- I like to
drink ...(milk, juice...)
-Do you like fruits?
-Do you like
vegetables?
-How many meals a day do you usually have?
- Do you help your mother to make dinner?
If you help your mother to make food, I think you help
her to go shopping either.
3.
Активизация изученных лексико-грамматических единиц.
Употребление
в речи грамматического оборота thereis|are.
Игра
«In
the
shop»
( лично-ориентированные, коммуникативные технологии)
-Look at the shelves and buy some food. You should
choose only red-colored food.
-Say what there is|are
in the picture. (Ответы учащихся)
4. Listening comprehension.
Open your books and try to do exercise №121.
5. Развитие письменной речи и грамматических
навыков.
Учитель: Look at the screen. In this exercise you must put the
words in the right order to make sentences. Групповая работа.
1. eat, for
breakfast, porridge, I
2. She, milk,
for lunch, drink, doesn’t
3. For supper,
would like, I, orange, juice
4. She, milk,
with, coffee, drink, doesn’t
5. hamburgers,
they, with, like,cheese
6. Lizzy, doesn’t, mineral, drink, water
6.
Reading
Dear, Winnie!
I want to come to your tea party. I like
to drink tea with lemon. I eat porridge and drink milk for breakfast. To be
healthy (здоровым) I eat many apples, oranges and bananas. I run and jump with my friends
in the wood. I like to eat cakes on holidays. But I like sweets and apple jam
very much. I’m glad to see you.
Bye, your friend Piglet (Пятачок)
I
want
you to answer my question: What
does Piglet like to eat very much?
7. Совершенствование навыков чтения вслух.
Учитель: Match the proverbs with their equivalents.
- An apple a day keeps
the doctor away.
- The appetite comes with
eating.
- Too much butter won’t
spoil the porridge.
- Аппетит
приходит во время еды.
- Кашу
маслом не испортишь.
- Кто
по яблоку в день съедает, у того доктор не бывает.
8)
Физминутка(Fry, oil, add, mix, cut).
9. Видеовстоловой.
1) Look at the blackboard. There are
some good manners for you. Read them and translate.
- Never speak while eating.
- Don’t put your elbows (локти) on the table.
-
Don’t lick (облизывать)
your spoon.
- Use a napkin (салфетка) to wipe (протирать) your lips and hands.
- Bepolite.
Это хорошие манеры, которые нужно соблюдать воспитанным детям во
время еды.
2) Did you remember
what you ate? What did you have?
-Do you like
porridge?
-Now, here are
the lists for you to make a school lunch you like and we’ll take it into
account.
-We would
like….
-Do you think
it’s healthy food? Let’s divide your menu into healthy and unhealthy food.
-You should
remember that crisps, hamburgers and so on are not good for you.So, eat wisely (мудро). If you eat a balanced food you will
feel great, look great and always be healthy. Now, will you promise me that you
will eat school lunch?
In conclusion: What food can help us to be healthy?
Read the words on the screen.
Pizza, apples, cheese, crisps, lemon,
potatoes, milk, tea, fish, hamburgers, cola, sugar, porridge, pepsy, egg, soup,
bread.
10. Рефлексия.
T.: Do you like the lesson?
Учитель:
- Let’s
try to value your impressions after our lesson. If you understand
everything take a red sweet, if you’re
(not) pleased with your work – green sweet, the lesson was very long for you - yellow sweet.
11. Подведение итогов урока.
- Dear children! Our lesson is coming to the end. You
were very active today. I am very glad of your work. Thank you.
- The lesson is over. Good bye!
Просмотров всего: , сегодня:
Дата создания: 16.05.2019
Дата обновления: 16.05.2019
Дата публикации: 16.05.2019